Livia Firth designs eco fashion

Livia Firth, one of the heads behind London based Eco age(was a quite expensive  eco design concept store- now an online shop  with Yooxygen/ the physical store has turned into a consultancy for Mrs Firth with frosted glass just to keep customers out), starts her own design label. It is named Livia Firth Design and should run with a focus on eco fair production.It will be presented in autumn.
Livia Firth with her limited skulls necklace-
artisan Devon work made from recycled bronze/
picture made by Will Whipple/ via Ecouterre
The celebrity who has made her name not only because of being the wife of British actor Colin Firth will fortunately find lots of famous admirers who will push her eco message forward by wearing her collection. She is working for years on a "Green Carpet Challenge" using her celeb factor and it works. This year´s Oscar winning Merryl Streep wasn´t he only one in eco-friendly dress.

Firth has also teamed up with Giusy Bettoni’s global network C.L.A.S.S. (Creativity Lifestyle and Sustainable Synergy) to institute the first Green Carpet Challenge Fabric Library.

“I have known and enjoyed working with Giusy of C.L.A.S.S. for a number of years,” Firth said. “Bringing together her unparalleled knowledge of sustainable fabrics with the GCC’s continued mission to increase the profile and the possibilities of sustainable style makes huge sense.” 
words via Ecouterre

The dresses she chose the last years for her were quite uninspired and definitely not high fashion.
I am curious about her design skills- and a bit bored- because- why does everyone think being a fantastic designer is so easy?

Kommentare

ALILA hat gesagt…
Der Eco Age Concept Store dürfte allerdings wieder geschlossen sein. Jedenfalls stand ich vergangene Woche in London leider vor einem geschlossenen Laden mit verklebten Scheiben und einem Hinweis auf dei Website :-(
Fr.Jona&son hat gesagt…
wirklich wahr? danke für den hinweis :-)
die konnten nicht damit rechnen, daß da jemand kommt und genau nachsieht :-)
muß ich gleich berichtigen, danke barbara.
ALILA hat gesagt…
Sah ganz danach aus, als ob sie die Aktivitäten komplett ins Web mit Schwerpunkt PR Aktionen wie die Green Carpet Challenge verlegt haben. Du kannst ja sicherheitshalber noch nachfragen. Aber ich nehme mal an, dass die den Laden nicht geschlossen haben, weil er so supertoll gegangen ist ;-) Was leider auch heissen könnte, dass es für die Idee grüner Concept Store einfach zuwenig Kunden gibt. Weil wenn es nichtmal in schicker Londoner Lohas-Lage und mit dem Promi-Bonus und Netzwerk geht, wie dann ..... :-(
Fr.Jona&son hat gesagt…
Der grüne Concept Store- ich habe einmal davon gelesen, daß sie sich auch in Beratungen für Innenraumgestaltung, etc versuchten- mit wunderschönen sündteuren Ideen für Arbeitsflächen in der Küche und anderem. Für eine gehobene KLientel...nicht für durchschnittliche LOHAS...ja, ich frage nach, wie das Konzept weiter geführt wird. Und danke, Alila, für Deinen Kommentar..schön von Dir zu lesen :-)

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